סטייק בקר טרי בליווי רוטב יין מצומצם (בטעם שום ובצל ובניחוח עשבי תיבול וסויה) בליווי ירקות שורש צלויים.

כל מה שאתם צריכים לדעת
על הסטייק שלכם


-סטייק טוב אוהב מלח ופלפל
בלבד (לא חבר של תבלינים)

-סטייק טוב צריך להיות
בטמפרטורת חדר לפני הצלייה .

-סטייק טוב לא צריך יותר מכמה
דקות של צלייה מכל צד באש
חזקה מאוד (מספר הדקות
משתנה לפי עובי הנתח)

-סטייק טוב יהיה עשיר בחלבון
שמתפרק לאט בגוף ותורם לתחושת
שובע מתמשכת שזה בתכלס מעניין
לי את הזרת אבל לעומת זאת ,
סטייק טוב אוהב מאוד יין וירקות
שורש, והסטייק הטוב הזה,
גם עשיר בטעמים שזה בתכלס
דווקא מאוד מעניין לי את הקיבה藍

בקיצור עזבו אתכם בולשיט,
המשיכו לקרוא להמשך אם מתחשק
לכם להכין את הסטייק ברוטב יין
(פטריות,בצל,שום) וירקות השורש הזה 









אז המתכון :
תחילה נכין את רוטב היין שלנו :
בסיר קטן עם 2 כפות שמן זית נטגן 2 בצלים קצוצים, כמה פטריות קצוצות
ושיני שום שלמות מראש אחד לאידוי
(את שיני השום נמעך קלות טרם
הטיגון להוצאת הארומה)
נוסיף כף רוטב סויה איכותית וכף
סילאן. נכניס פנימה פלפל חריף
קצוץ(אפשר להתחיל מחצי ולהוסיף
לפי הצורך ) נוסיף מעט מלח , פלפל
גרוס ועשבי תיבול לפי טעמכם האישי
(אני הוספתי עלי דפנה , טימין , בזיליקום, מעט כוסברה וסלרי. וזה באמת משתנה לפי מה שיש במקרר באותו היום )

מוסיפים חצי כוס מים וכ2 כוסות יין
אדום (תמיד חשוב להשתמש ביין שהייתם שמחים לשתות אני אישית אוהבת אותו טיפה מתוק אפשר גם יבש העיקר שיהיה איכותי וטעים. זכרו שהאלכוהול מתנדף ונשאר רק הטעם העדין של היין שמשתלב מדהים עם שאר המרכיבים )

בזמן שרוטב היין שלנו מצטמצם,
נצלה ירקות שורש שאנחנו אוהבים
אני אישית מאוד אוהבת גזר גמדי ,
פרוסות יפות של תפוחי אדמה
והיד עוד נטויה. וכמובן,
לא ירק שורש אבל בעייני טעים
כמו הבשר עצמו, פטריות.

על מנת לצלות את הסטייק נכין
מחבת או פלאנצ'ה (עדיף עם פסים)
עם מעט שמן זית ונחמם אותה
כך שתיהיה ממש לוהטת .

בשלב הזה רק נפלפל את הסטייק שלנו ללא מלח. ונדאג שהסטייק שלנו יהיה בטמפרטורת החדר(חשוב שלא יהיה קר מהמקרר) 

כאשר המחבת מאוד חמה נניח את הסטייק שלנו לצלייה אם העובי כמו בתמונה מספיק
 כ2 דקות מכל צד . אם יותר מזה תתחילו
מ3 דקות כל צד אם אין ברירה תמיד
אפשר להחזיר לאש העיקר שלא יהיה
בבישול ייתר ויתבייש לכם .

לאחר ההוצאה מהמחבת ניתן לסטייק לנוח מעט בטרם נחתוך אותו. וכמובן
לא לשכוח לזרות מלח גס בטרם ההגשה.

ההגשה: נסנן את רוטב היין המצומצם שלנו ונניח בצורה יפה בצלחת
(אפשרי מעל הסטייק והירקות
לזלף מהרוטב (ראו תמונות)
ואפשר גם להניח את הרוטב בצד
בכליי נחמד.בהחלט מה שמתחשק לכם.

זהו זה יקרים שלי.
 תהנו מלא 
ותשתפו אותי בתוצאות שלכם❤

אני תמיד זמינה לשאלות ולתוצאות היפות שלכם ברשת:)

הישארו מעודכנים -

חפשו אותי בפייסבוק:(אם מופיעה לכם הערה שעברתי את מכסת החברים המותרת,תוכלו לעשות לי עוקב בפייסבוק על מנת לקבל עדכונים שוטפים ) https://www.facebook.com/rachely051


ובאינסטגרם:https://www.instagram.com/rachelivernir//




ובדף הפייסבוק שלי : :https://www.facebook.com/pages/%D7%A1%D7%93%D7%A0%D7%90%D7%95%D7%AA-%D7%A4%D7%98%D7%99%D7%A1%D7%A8%D7%99-%D7%91%D7%95%D7%98%D7%99%D7%A7-%D7%A4%D7%98%D7%99%D7%A1%D7%A8%D7%99%D7%A8%D7%97%D7%9C%D7%99-%D7%95%D7%A8-%D7%A0%D7%99%D7%A8/786032961460104?ref=aymt_homepage_panel

תגובות