עוגיות אלפחורס -נמסות בפה

עוגיות אלפחורס נמסות בפה😊! 



תחילה משפט על אלפחורס :
אלפחורס אלו עוגיות ארגנטינאיות מפורסמות
הידועות בעיקר בזכות המרקם הרך עד כדי
נמס בפה שלהן (בעיקר כשהן מבוצעות כהלכה 😊
ומילוי ריבת החלב המפנק, המשולב עם קוקוס בצידיה.

 .האלפחורס ממזמן מככב ברשימת העוגיות הכי אהובות עליי,
והחדשות הטובות הן, שהן לא מורכבות להכנה כלל.. 

 יש רק מספר דגשים שחשוב להתייחס אליהם
מכיוון שמדובר בבצק עשיר בחמאה וקרונפלור
שבמרקמו הוא מעט דביק ורך, יש צורך לעבוד
בסדר מסויים על מנת לשמור על הרכות האופיינית
לאלפחורס כך שתישאר גם לאחר תהליך האפייה..

במתכון הזה (כמו כל המתכונים שלי בעצם)
ישנם כמה חידושים שהוספתי אחרי מספר ניסיונות 
שערכתי על מנת להגיע למרקם המושלם,
ואני שמחה לחלוק אותם כאן איתכם .😊

ועכשיו בפן האישי,
כלכך הרבה זמן אני מחכה לחזור לכתוב לכם כאן מתכון 
מפנק.. אבל לחיים תוכניות משלהם ואחרי שנה מטורפת
של ניתוח פתאומי, הריון בשמירה (להבדיל) ועכשיו,
שבח לאל לידה. לא יכולתי כמעט להתעסק במקצוע
שאני כלכך אוהבת ולפנק אתכם במתכונים שווים .

ונכון, עם תינוקת זה קצת יותר מורכב 
למצוא זמן לנסיונות ולכתיבה של המתכונים,
אבל הילי כנראה זוכרת לכם לטובה את
הברכות שהרעפתם עליה ברשתות החברתיות, 
ומפרגנת לי בקצת זמן לעבוד בשבילכם ,
בכל זאת, עכשיו היא הבוס בבית  חח 😂❤️😜

אז חדל פטפטת, ניגש ישר למתכון 😊


תחילה רשימת המצרכים:

לבצק העוגיות:

4 חלמונים (צהוב הביצה)
200 גרם חמאה חצי רכה(חבילה כפולה )
200 גרם אבקת סוכר
250 גרם קרונפלור (כוס ו3/4)*
250 גרם קמח (כוס ו3/4)*
100 גרם פודינג וניל 
1 גרם מלח
2 כפות גדושות קרם/חלב קוקוס (נמכר בכל המרכולים)
כף מיץ לימון
גרידה מלימון אחד
10 גרם אבקת אפייה (שקית אחת קטנה)

**כוס=כוס מדידה , אם אין ברשותכם כוס מדידה
ניתן להשתמש בכוס שתייה חמה חד פעמית.


למילוי הקלאסי:
צנצנת ריבת חלב משובחת 
כ100 גרם קוקוס 
(ממליצה לקלות את הקוקוס במחבת טפלון יבשה
ולהשתמש בקוקוס כשהוא קלוי זה שדרוג נפלא)

למילויים אחרים- מומלץ להשתגע עם הטעמים האהובים עליכם
כדוגמת ריבות למינהן, גנאשים, ואפילו נוטלה וכדומה. 
ובצידי העוגיות כמובן ניתן לשדרג באגוזים אחרים.


אופן ההכנה:

תחילה אספר לכם שהיות ומדובר בעוגיות שכל ההצלחה שלהן
זה המרקם הנימוך והרך (במקרה של המתכון הזה הן ממש נמסות בפה ) לכן הבצק לא מאוד נח לעבודה (רך ודי דביק) 
אני ממליצה להכין את הבצק מספר שעות טרם האפייה 
(כמה שיותר שעות בקרור יקלו עליכם עם העבודה איתו)
גם לאחר האפייה אני ממליצה לתת לעוגיות לנוח מעט עם ריבת
החלב על מנת שתרכך את העוגיות אפילו יותר ותיספג בעוגייה עצמה .


במיקסר עם בלון הקצפה נקציף את החמאה עם אבקת הסוכר
וקורט המלח כ2 דקות או עד שנקבל מרקם חלק ותפוח מעט,
נוסיף פנימה את החלמונים, חלב הקוקוס, מיץ הלימון וגרידת הלימון.

בקערה נפרדת ננפה את המצרכים היבשים שלנו:
הקמח והקרונפלור, ונוסיף פנימה את אבקת האפייה.

נוסיף את המצרכים היבשים שלנו בהדרגה תוך כדי ערבול
המיקסר (מומלץ במהירות בינונית נמוכה- לבל תמצאו
עצמכם עם פרצוף רוח רפאים מקמח שעף לכל עבר 😂)
השלב הבא, נעביר את הבצק המאוד דביק לניילון נצמד 
ונשהה בקרור לפחות שעתיים שלוש וכל המרבה הרי זה משובח.

לאחר שהחמאה שבבצק התמצקה מעט בקרור, ניתן לרדד את הבצק בין שני ניירות אפייה או ניילון נצמד לעובי הרצוי  (אני אוהבת שיש בהן קצת ׳בשר׳ אז סנטימטר עושה את העבודה מהמם בעייני)
וניתן להעזר במעט קמח להקל על תהליך הרידוד במידת הצורך.

נחמם תנור ל160 מעלות ונאפה את העוגיות כ8-10 דקות עד שהן מתייצבות מעט אבל לא ממש מזהיבות
(חשוב לשמור על הגוון הבהיר שלהן זה גם הסימן שהן כנראה
 ישארו רעות גם לאחר האפייה )

לאחר שהן מתקררות ניתן למזג זוגות ולשדך עם ריבת חלב
או כל ממרח אחר לפי טעם אישי. ולגלגל בקוקוס את צידי
העוגייה.

דבר אחרון צרפתי גם כאן את סרטון ההכנה הקצר
(  למי שפספס את הסרטון ברשתות החברתיות שלי)


זהו חברים שלי מקווה שנהנתם,
מזמינה אתכם להשאר מעודכנים במתכונים השוטפים
שאני מפרסמת.: -

הישארו מעודכנים -

חפשו אותי בפייסבוק:(אם מופיעה לכם הערה שעברתי את מכסת החברים המותרת,תוכלו לעשות לי עוקב בפייסבוק על מנת לקבל עדכונים שוטפים ) https://www.facebook.com/rachely051


ובאינסטגרם:https://www.instagram.com/rachelivernir//


ובדף הפייסבוק שלי : :https://www.facebook.com/pages/%D7%A1%D7%93%D7%A0%D7%90%D7%95%D7%AA-%D7%A4%D7%98%D7%99%D7%A1%D7%A8%D7%99-%D7%91%D7%95%D7%98%D7%99%D7%A7-%D7%A4%D7%98%D7%99%D7%A1%D7%A8%D7%99%D7%A8%D7%97%D7%9C%D7%99-%D7%95%D7%A8-%D7%A0%D7%99%D7%A8/786032961460104?ref=aymt_homepage_panel


שתפו אותי בתוצאות שלכם , נשיקות ❤️


תגובות

  1. אין עלייך רחלי זה מהממם.
    רציתי לשאול לגבי הפודינג.. הוא לא מופיע באופן ההכנה
    מתי צריך ואם בכלל להוסיף אותו

    השבמחק
    תשובות
    1. היי יקרה. קודם כל באהבה תמיד שנית זה בעצם חלק מהאבקות נכנס יחד עם תערובת היבשים (הקמח וכו)

      מחק
  2. תודה רבה:)
    בכמה אוכל להפחית את הסוכר?

    השבמחק
  3. נשמע מעולה! לכמה עוגיות הכמות הזאת מספיקה?

    השבמחק
  4. אנונימי12/05/2022

    עוגיות מושלמות מתכון שלי כבר שנתיים

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה