החומוס הביתי שלי .:)

החומוס הביתי שלי😜😘

בשילוב תבשיל חומוס פיקנטי ומרענן 
ומלא בעשבי תיבול שהוגש יחד😊



אז כמו שהרחבתי בפוסט ,

אני מהמכורים לחומוס.

ביקרתי באין ספור חומוסיות ,

מהצפון לדרום..

היו חומוסיות מופלאות שזכורות 

לי לטובה, והיו פחות.

מה שבטוח , לא ציפתי שכזה חומוס 

ייצא לי בבית.. 

אני חושבת שאחרי כמה נסיונות הבנתי 

שהחומוס זה לא רק חומרים איכותיים וטריים,

זה המון טכניקה! 

ופה בא הידע שלי מהקונדיטוריה לעזר 😜 ,

והתוצאה- חומוס אורירי ומפנק כמעט כמו מוס.

והטעם- כמובן עמוק במיוחד 
(כי מלבד שילובים טעימים יש בו המון אהבה )


עוד דבר שאני יודעת שאנשים מדברים לא מעט עליו,

הוא סוג החומוס.. 

חלק יספרו לנו שהם אוהבים את זה עם המון טחינה

ולימון, חלק יספרו שהם אוהבים את זה בלי טחינה

כמעט... עם שום - בלי שום והרשימה עוד ארוכה..

אז בעייני השילוב שמצאתי פה הוא דווקא עם כל 

המרכיבים הנ׳ל אבל הוא לא פחות ממושלם 

כי זה לא רק עניין של החומר גלם, 

אלה, כמה אתה שם ממנו.

אז אחרי שחפרתי קצת😜 

 אני רוצה להתחיל ,

ולפרט לכם את המתכון .

והכי חשוב, את כל הטיפים והסודות הקטנים 

לקבלת טעם עמוק ומרקם מושלם.


תחילה המצרכים שנצטרך לחומוס שלנו : 

(הכמויות במתכון מתאימות למנה זוגית
יפה, אם מדובר במנה משפחתית אני מאוד ממליצה להכפיל כמויות, קחו בחשבון שחומוס ביתי הכי טעים ואיכותי כאשר הוא טרי! )

* 4 כוסות של גרגרי חומוס שכבר הושרו למשך לילה במים ובושלו:
(טיפ גדול ממני, יש במחלקת הקפואים קטניות
שמגיעות כבר אחרי השרייה של לילה וזה נורא 
נח לשימוש. האיכות שלהם נהדרת הרבה יותר 
מחומוס שמגיע בקופסת שימורים. ולכן אני ממליצה,
אם אין לכם כח להשרות חומוס למשך לילה,
בבקשה אל תתפשרו על קופסאות שימורים!
יש לא מעט חברות שמציעות קטניות כאלה .

*כוס וחצי טחינה גולמית איכותית :
(מאוד חשוב להסביר שחלק גדול מטעם החומוס, זה בכלל האיכות של הטחינה! 
אני משתמשת בטחינה של אל ארז. שלכל 
הדעות היא אחת האיכותיות (וזה לא פרסומת!)
אבל כל טחינה איכותית אחרת תעשה את העבודה .

*מכיוון שטחינה צריכה מים קרים,
ולא תמיד המים של גרגרי החומוס
מספיקים לה.אנחנו נצטרך לעקוב
ובמידת הצורך לפתוח אותה עם מעט
 מים בתהליך ההכנה בעזרת מים קרים. 
ההמלצה שלי להתחיל מכף עד ככוס.
 מכיוון שכל טחינה ׳שותה׳ את הנוזלים
בצורה אחרת נצטרך להתחיל ולהפסיק 
כאשר המרקם הרצוי יגיע.

*ראש שום טרי .
(מאוד ממליצה לא להוריד מהשום ! משום מה אנשים נרתעים משום כשהוא דומיננטי
אבל במתכון הזה ,זה חלק מהטעם העמוק שנקבל בסוף.

*מיץ מ-2-3 לימונים סחוטים.
(גם כאן, מאוד מומלץ לא להפחית בכמויות . הטעם שתקבלו בסוף הוא דווקא בגלל
הכמויות של חומרי הגלם הללו )

*כף סוכר (לא לוותר! הסוכר מאזן את כל הטעמים במיוחד המרירים שיש לנו כאן כדוגמת טחינה ושום.
ולא, זה לא יהיה חומוס מתוק.

* הסוד משמעותי ביותר הוא הכמות במרכיב הבא:
אנשים נוטים לשים משהו כמו כפית שמן זית,
אם בכלל בחומוס.. ובעצם כל הטעם הארומטי
והמרקם המופלא הזה,
מגיע מאמולסיה שנעשת עם שמן זית .
אז כמו שהבנתם שמן זית יש פה ולא מעט.
אנחנו מדברים על 5-6 כפות של שמן זית! 
שיכנסו בסוף התהליך תוך כדי עיבוד 
לקבלת המרקם המיוחד שלנו.

* כף מלח (לטעום ולתקן)

*רבע כפית פלפל שחור 

*רבע כפית כמון איכותי


עכשיו להסבר המהותי של אופן ההכנה
והסודות הקטנים,
(שחלקם כבר נחשפו ברשימת המרכיבים מעלה).


כפי שציינתי את החומוס נקנה לאחר השרייה של לילה.
(תודו לי אחרכך😜)אני אישית מעדיפה את גרגרי החומוס כמה שיותר קטנים ,
התוצאה טעימה ורכה יותר איתם. 
אפילו שאני נעזרת הרבה פעמים בחומוס שכבר עבר השרייה של לילה ובישול ,
אנחנו נבשל (בקטנה מה שנקרא)
 עד התרככות מלאה כ40-60 דקות.
(ואם יש לכם חצי כפית של אבקת אפייה או סודה לשתייה זה יזרז את זה אפילו יותר)


לאחר מכן נתחיל בהכנת החומוס.

נעזר במעבד מזון איכותי שיחזיק מעמד 

לאורך כל הליך ההכנה, ובבלנדר מוט

לסיום הכנה.

נניח את החומוס המבושל שלנו יחד עם השום

בלבד (בשלב הזה) במעבד מזון,

ונמתין למרקם משחתי אך גרגרי בשלב הזה.

לאחר קבלת המרקם הרצוי נוסיף את התבלינים שלנו, ואת הלימון הסחוט. ומיד לאחר מכן את הטחינה הגולמית.
במידת הצורך נזרזף מים קרים פנימה
בהדרגה תוך כדי עיבוד
עד קבלת מרקם יציב אבל לא מידי.

(הטחינה מסמיכה את  החומוס מעט
במשך הזמן לכן רצוי מראש לא לעשות
את החומוס סמיך מידי)  


השלב הכי קריטי בקבלת החומוס המושלם יהיה דווקא

השלב הבא: ניקח מחצית מכמות השמן זית ונכניס

פנימה תוך כדי עיבוד של מעבד המזון על מנת ליצור

אמולסיה הומוגנית . 

ומייד לאחר מכן נמשיך את אותו ההליך בעזרת

בלנדר מוט בקערה רחבה .

האמינו לי שעל זה אתם לא רוצים לוותר!

אז: העבירו את החומוס לקערה רחבה

והטמיעו כל פעם קצת משמן הזית תוך 

כדי ערבול תמידי בבלנדר מוט .

חשוב להמשיך לעבד גם כאשר סיימתם 

להכניס את כל שמן הזית פנימה. 

סך הכל עיבוד בבלנדר מוט צריך ליהות 

כ5 דקות.  (תסתפקו בהבטחה שלי שזה 
שווה את כאבי הידיים😊) 

בשלב הסופי בלבד רצוי לטעום ובמידת 

הצורך לתקן תיבול ולעבד בשנית רק לאיחוד.



לתבשיל החומוס שהוגש מעל ממרח החומוס :

ראשית נעזר בעוד ככוס וחצי חומוס 
שעבר את אותו הליך (השריה+בישול)

כ3 כפות שמן זית איכותי 

3 שיני שום כתושות 

חופן פטרוזיליה קצוצה 

חופן כוסברה קצוצה 

חופן שמיר קצוץ

חופן סלרי קצוץ 

1 פלפל חריף קצוץ

כף אחת של רוטב צילי מתוק 
(חכו לטוויסט שתטעמו!)

מלח, פלפל, מעט כמון .


ההכנה נורא פשוטה,
פשוט להקפיץ הכל יחד לטעום ולתקן תיבול.
זה לגמרי מקפיץ את כל הטעמים של ממרח
החומוס שגם ככה נורא עשיר ועמוק. 

חברים שלי תהנו , 
אני מזמינה אתכם לשתף אותי עם התוצאות שלכם !
תייגו אותי בפייס/אינסטגרם.

נשיקות 😘

הישארו מעודכנים -

חפשו אותי בפייסבוק:(אם מופיעה לכם הערה שעברתי את מכסת החברים המותרת,תוכלו לעשות לי עוקב בפייסבוק על מנת לקבל עדכונים שוטפים ) https://www.facebook.com/rachely051


ובאינסטגרם:https://www.instagram.com/rachelivernir//


ובדף הפייסבוק שלי : :https://www.facebook.com/pages/%D7%A1%D7%93%D7%A0%D7%90%D7%95%D7%AA-%D7%A4%D7%98%D7%99%D7%A1%D7%A8%D7%99-%D7%91%D7%95%D7%98%D7%99%D7%A7-%D7%A4%D7%98%D7%99%D7%A1%D7%A8%D7%99%D7%A8%D7%97%D7%9C%D7%99-%D7%95%D7%A8-%D7%A0%D7%99%D7%A8/786032961460104?ref=aymt_homepage_panel

תגובות

  1. אנונימי7/06/2022

    אח חילול השם, העברה הקשה בעולם!!!!!!! משמיצה את המקום שבאת ממנו.. למה?
    כי היה לך קשה להתגבר על היצרים????עצוב וכואב הלב על איך שאת מדברת על ההורים שלך, שהביאו אותך לעולם ויותר גרוע על בורא עולם שמחיה אותך כל יום!! תחשבי לפני שאת מדברת...................

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה