'מוקפץ'- אטריות נודלס מוקפצות עם מבחר ירקות בטעמים אסיאתים.

'מוקפץ'- 

אטריות נודלס מוקפצות עם מבחר ירקות בטעמים אסיאתים.

המנה הבאה נולדה דווקא מרגע מאכזב שחוויתי .
באחד מרגעי החשק שלי, כשטיילתי עם משפחתי במרכז ירושלים.
התחשק לי מוקפץ עסיסי שעשוי טוב עם טעמים אסיאתים עמוקים וירקות ששמרו על העסיסיות ופריכות שלהם.
 (לא ביקשתי הרבה, נכון?! חח)

בהמשך להקדמה שלי אתם בטח מבינים שהריח המהמם שהרחתי בכניסה לחנות -לא היה תואם את הטעם.. 
הנודלס היה יבש.. תפל מאוד. והירקות בו היו מבושלים מידי-רופסים משו..
אני בטוחה שיש לא מעט מקומות נהדרים שיודעים להגיש נודלס מעולה.
היות ולא נתקלתי במקום כזה, החלטתי לעשות  כזה  ! 
חוויה מתקנת במלוא מובן המילה:)
ואין לי ספק שגם אתם הולכים להתמכר למנה הטעימה וה-כה קלה להכנה הזאת!
 


*בתמונה מופיעה המנה במתכונת צמחונית.
אבל אציג כאן אופציה להוסיף רצועות חזה עוף/בקר.

המצרכים:

חבילה אחת של אטריות ביצים- נודלס

חצי ראש שום כתוש
חצי כוס רוטב טריאקי איכותי
חצי כוס רוטב סויה איכותית
רבע כוס רוטב צ'ילי מתוק 
3/4 כוס יין לבן מתוק
2 פלפלים אדומים מתוקים
1/2 פלפל צ'ילי חריף (ניתן להוסיף/להפחית/לוותר לפי טעם אישי)
2 בצלים גדולים מאוד 
סלסלת פטריות טריות(עדיף פורטובלה/שמפיניון)
חופן כרוב קצוץ
חופן שקדים קצוצים ללא קליפה 
חופן בוטנים קצוצים ללא קליפה
חופן כוסברה קצוצה
כפית כמון
פלפל שחור גרוס
3-4 כפות שמן זית

*להמרת המנה לבשרית- הוסיפו לפי טעמכם האישי רצועות חזה עוף/בקר פרוס דק.

 


ההכנה:

תחילה נכתוש את שיני השום ונניח בקערה.
נכניס פנימה את הרטבים והיין (ללא שמן הזית) ונערבב היטב. 

בסיר עם מים רותחים ומעט מלח נבשל מספר דקות את אטריות הנודלס שלנו .

במקביל נחמם את שמן הזית בווק או מחבת עם תחתית עבה ונוסיף עד שהוא מאוד חם. תחילה נטגן את רצועות הבצל והפלפלים.
לאחר כ2 דקות נוסיף את חזה העוף/בקר (למי שרוצה.)
נוסיף אף את הפטריות ונטגן קלות.
(לבל נאבד את פריכות הירקות ולבל נייבש את העוף)
נוסיף את המרינדה שהכנו  בצד ונחכה לרתיחה קלה.
לאחר בעבוע ראשוני של המרינדה בווק נמתין לצמצום קל
של נוזל היין
(על מנת שהאלכוהול יתאדה ויישארו לנו רק טעמי היין)
נטעם ונתקן תיבול לפי הצורך .
(המתכון ללא מלח כי הסויה מאוד מלוחה. אך זה המקום לטעום ולהוסיף מעט מלח לפי הצורך)
נוסיף את אטריות הנודלס המוכנות ישירות לווק ומיד נכבה את האש.
נערבב היטב כך שהרוטב יעטוף את כל הנודלס וכל הטעמים ייכנסו פנימה. לבסוף נשלב את הבוטנים, השקדים והכוסברה הקצוצה שלנו.
נגיש חם-ונתענג:)







תהנו חברים יקרים, 
ושתפו אותי בתוצאות שלכם:)


הישארו מעודכנים -

חפשו אותי בפייסבוק:(אם מופיעה לכם הערה שעברתי את מכסת החברים המותרת,תוכלו לעשות לי עוקב בפייסבוק על מנת לקבל עדכונים שוטפים ) https://www.facebook.com/rachely051


ובאינסטגרם:https://www.instagram.com/rachelivernir//


ובדף הפייסבוק שלי : :https://www.facebook.com/pages/%D7%A1%D7%93%D7%A0%D7%90%D7%95%D7%AA-%D7%A4%D7%98%D7%99%D7%A1%D7%A8%D7%99-%D7%91%D7%95%D7%98%D7%99%D7%A7-%D7%A4%D7%98%D7%99%D7%A1%D7%A8%D7%99%D7%A8%D7%97%D7%9C%D7%99-%D7%95%D7%A8-%D7%A0%D7%99%D7%A8/786032961460104?ref=aymt_homepage_panel


תגובות

  1. היי ערב טוב איזה רטבים של חברה את ממליצה לקנות? יש כ"כ הרבה סוגים בסופר...

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה