מפרום -לא קלאסי:)

מפרום -לא קלאסי:) 

תפוחי אדמה נימוחים (אך פריכים מבחוץ בזכות הציפוי הפריך והטיגון העמוק) 

במלית של בשר טחון/כבש, צנוברים, חציל קלוי וים של עשבי תיבול. 

עטוף ברוטב מרענן ופיקנטי של עשבי תיבול, שום, לימון, פלפל חריף ועוד.. 



ובמילה אחת- מנת החג המושלמת!




פנו אליי לא מעט עוקבים בבקשה למתכון של אוכל לכבוד החג.. למען האמת אני מודה,
קצת זנחתי את הבלוג לאחרונה .. הטרוף של שגרת הסדנאות גזלה ממני 
את מרב הזמן הפנוי(אבל היי מי מתלונן:))  אבל הבטחתי מנה לחג ואני מקיימת! 

דמיינו לעצמכם את שולחן החג ערוך למופת, עטוף במפה חגיגית ועליו אינספור סלטים צבעוניים
(אולי קצת תיארתי את השולחן שלי אבל מי שם לב חח)
ואת המנה הזאת במרכזו ! פשוט חלום ! 

המתכון מעט מורכב, ודורש מעט סבלנות . אבל ממש קל להכנה 
(מצרפת לכם מעט תמונות של שלבי ההכנה)







מצרכים: 

(המתכון מתאים למשפחה גדולה עם תאבון בריא חח)  ניתן לחלק לחצי את כל המרכיבים)

לתפוחי האדמה הממולאים ולרוטב:

כ-שק תפוחי אדמה
500 גרם בשר בקר/כבש טחון (עדיף טרי!)
3 בצלים קצוצים 
 ראש שום כתוש
צרור כוסברה 
צרור סלרי 
צרור פטרוזליה
צרור שמיר 
מעט תימין (לא חובה)
חציל גדול קלוי על אש גבוהה 
חופן צנוברים
פלפל חריף 1 (לפי טעם אישי אפשר להוריד/להוסיף)
2-3 לימונים
תבלינים: מלח, סוכר, פלפל שחור, כמון, ראס אל חנות, כורכום, כארי צהוב וחוואיג'-לא חובה 

לעיטוף תפוחי האדמה:

פרורי לחם
ביצים
שמן קנולה לטיגון עמוק

ההכנה:

תחילה נבשל מעט את תפוחי האדמה חצויים (לא מקולפים )

חצי בישול


(רק עד שמחליפים מעט צבעם)

לאחר שבושלו חצי בישול והתקררו נקלף את קליפתם ונרוקן את תוכנם בעזרת כף(או כפית גלידה)

נקצוץ את כל עשבי התיבול, הפלפל החריף, והשום ונניח אותם יחד בקערה.

נקצוץ בקערה נפרדת את הבצלים.

נקלה חציל גדול על אש גלויה וגבוהה ונקצוץ אף אותו .

נוסיף מחצית מכמות העשבי תיבול (שעורבבו עם השום והחריף )

אל תוך קערת החציל הקצוץ ונערבב היטב.

נתבל בכל התבלינים המצוינים מעלה, נטעם ונתקן תיבול.

נוסיף פנימה את הבשר הטחון ונעסה הכל למשך מספר דקות .
(חייב לעבד את הבשר עם שאר המרכיבים לקשירת המסה ובכלל, לקבלת מלית נימוחה במיוחד)

נוסיף לקערת הבשר את הצנוברים ונערבב היטב. 

נמלא את תפוחי האדמה שלנו (ראו תמונות) ואז נצפה אותם לקראת הטיגון .

הציפוי יהיה ממש כמו שניצל -עם ביצה ופירורי לחם קראנצ'ים,
אך לביצים חשוב להוסיף מלח ופלפל לטעם מושלם)

נטגן את תפוחי האדמה בזהירות ומבלי להזיזם בשמן עמוק עד הזהבה יפה ונניח בצד .

להכנת הרוטב נעזר בסיר שטוח ורחב שוליים שיכיל את על תפוחי האדמה בקומה אחת.

ניצוק לסיר שלנו כמה כפות שמן (אני אוהבת לשלב שמן קנולה ושמן זית)

ונטגן בו את הבצלים שלנו להזהבה יפה.

נוסיף את מחצית עשבי התיבול, השום והחריף שנותרו בקערה ונערבב היטב.

נוסיף 1-2 כוסות מים ונסחט פנימה את הלימונים .
(אני מכניסה פנימה גם מספר קוביות מהלימון ללא הקליפה וללא גרעינים להדגשת הטעם )

נתבל באותם התבלינים (לא להתבייש להשתמש בסוכר, תפקידו לאזן את החמיצות לכדי 
חמיצות נעימה) ניתן אף להוסיף עוד חריפות בשלב הזה למי שמעוניין .

לאחר שהרוטב שלנו מוכן ננמיך מעט את האש ונכניס בזהירות את תפוחי האדמה 
המטוגנים שלנו. 

נבשל עד ריכוך סופי של תפוחי האדמה .

להגשה אני ממליצה לפזר מעל על עשבי תיבול טריים ופרוסות שקדים
וברוח החג אני ממליצה לפזר מעל אפילו גרעיני רימון .

בתאבון חברים שלי, ושתפו אותי כרגיל בתוצאות היפות שלכם!

הישארו מעודכנים -

חפשו אותי בפייסבוק:(אם מופיעה לכם הערה שעברתי את מכסת החברים המותרת,תוכלו לעשות לי עוקב בפייסבוק על מנת לקבל עדכונים שוטפים ) https://www.facebook.com/rachely051


ובאינסטגרם:https://www.instagram.com/rachelivernir//


ובדף הפייסבוק שלי : :https://www.facebook.com/pages/%D7%A1%D7%93%D7%A0%D7%90%D7%95%D7%AA-%D7%A4%D7%98%D7%99%D7%A1%D7%A8%D7%99-%D7%91%D7%95%D7%98%D7%99%D7%A7-%D7%A4%D7%98%D7%99%D7%A1%D7%A8%D7%99%D7%A8%D7%97%D7%9C%D7%99-%D7%95%D7%A8-%D7%A0%D7%99%D7%A8/786032961460104?ref=aymt_homepage_panel


תגובות

  1. האם אפשר לוותר על החציל ? או מה להשים במקום??

    השבמחק
  2. בס"ד
    שלום יקרה,
    אפשר לטגן מראש ולהקפיא ומאוחר יותר לבשלם ברוטב?

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה