עוגת שוקולד -חלב וקוקוס מפנקת :)

עוגת שוקולד חלב וקוקוס עסיסית מפנקת וממכרת :)



חייבת לגלות לכם סוד,
אנחנו הקונדיטורים, תמיד מחפשים לחדש ולהתחכם.
 ולפעמים נורא קשה לנו לעשות "רק" עוגת שוקולד פשוטה.
אני חייבת להתוודות ולספר לכם ,
שדווקא העוגה הבאה גרפה את מרב האהדה בקרב הטועמים שלה! 
והאירוניה -היא נעשתה דווקא מאילוץ של חוסר זמן.

 האחיין המתוק שלי נועם חגג יום הולדת 3
ואני בדיוק סיימתי סדנת עוגות ראווה.
מה שאומר שלא ממש היה לי את הזמן הנחוץ לעוגה מושקעת 
כמו שאר העוגות המרשימות שאני עושה לאירועים מסוג זה.. 
(רק לסבר את האוזן: לרוב הכנה של עוגות כאלה בשלבים לוקחת לפחות יום-יומיים..)

מפה לשם..בחלון הזמן שהיה לי הבנתי שככל הנראה זאת תאה עוגה אפוייה ו'שוקולדית' כגון זאת
ומיד ניגשתי להפריד ביצים (שהחלבונים שלי יתחממו מעט לטמפרטורת חדר ויהיו מוכנים
להקצפה עד שאחשוב על משהו.)

דף, עט, שרבוטים.. והגעתי אל המתכון המיוחל.
לא האמנתי עד כמה העוגה הזאת הולכת להיות הצלחת הערב למרות כביכול הפשטות שבה.
היא יצאה גבוהה ועסיסית בטרוף! והמשחק מרקמים שבה פשוט מרקיד את הפה!

מיד הבטחתי לעצמי לפנק אתכם במתכון ההורס שלה, ורק עכשיו מצאתי את הזמן לבצע זאת.

אז יש לי הרגשה שהמתכון הזה הולך להיות במועדפים שלכם, ממכר בטרוף! 

העוגה עצמה במתכונת 'סופלה' מה שאומר שיש צורך בהפרדת הביצים והקצפת החלבונים.
(וזה קלי קלות, אל תתעצלו לי!) וזאת בערך ההשקעה היחידה שתצטרכו לעשות במתכון זה.

העוגה על טהרת השוקולד חלב, מושחתת ועסיסית בטרוף. 
אני אף עטפתי אותה בגנאש שוקולד חלב (ולבן) מוקצף וכך מלבד הטעם והמרקם הנוסף קיבלתי  גם 'דבק'  שבעזרתו יכולתי להצמיד אגוזי פקאן מסוכרים וגרוסים בשפע (מושחתת כבר אמרתי?!).

במרכז העוגה זילפתי שכבה נוספת של קרם הגנאש המוקצף החלומי הזה.
 ובטופ הנחתי מספר כדורי רפאלו עבודת יד לקישוט (אעלה לזה מתכון בהזדמנות, קלי קלות!)
על מנת לרמז על טעם הקוקוס שנוכח בתוך העוגה.

 אצרף כאן גם מתכון לקרם גנאש השוקולדים המוקצף 
שמצריך הכנה מוקדמת של כ 3 שעות טרם עיצוב העוגה, אבל קל מאוד להכנה !

אם ברצונכם להמיר את העוגה לפרווה זה יהיה בסדר הבא:
את השוקולד המירו בשוקולד מריר.
הוסיפו 1/2 כוס אבקת שוקו
ו 3/4 כוס סוכר 
(מלבד הכמויות שרשומות מטה!)
את החלב נחליף בחלב קוקוס.

אז אחרי שפטפטנו בלי סוף(בעיקר אני אבל מי שם לב חח:) 
הגיע הזמן לעבוד קצת! 

מצרכים לעוגה:(קוטר 22-24)

6 ביצים (M-L) מופרדות
250 גרם שוקולד חלב
1 כוס* סוכר
1 וחצי כוס* קוקוס טחון
1 וחצי כוס* קמח מנופה
שקית אבקת אפייה
1/2 כוס* אבקה להכנת שוקו 
2 כפות מחית/תמצית וניל איכותית
1 וחצי כוס* שמן קנולה
1 וחצי כוס* חלב
קורט מלח
*כוס = כוס מדידה שהיא שוות ערך ל 220-240 מ'ל. 
אם אין ברשותכם כוס מדידה ניתן להשתמש בכוס שתייה חמה חד פעמית.

מצרכים לגנאש שוקולד חלב (ולבן) מוקצף:

350 גרם שוקולד חלב
150 גרם שוקולד לבן
2 גביעי שמנת מתוקה (500 גרם)
כף מחית/תמצית וניל איכותית

ההכנה:

תחילה נפריד את הביצים כחצי שעה טרם עבודה על מנת לחמם מעט את החלבונים
שהוצאו מהמקרר ולהביאם לטמפרטורת חדר.
בקלחת קטנה נחמם את השמן. נוסיף פנימה את החלב ואת מחית הווניל.
נסיר מן האש ונכניס פנימה את שוקולד החלב ונערבב עד המסה.
נכניס פנימה אף את החלמונים ונטרוף עד איחוד.
בקערה יבשה נקציף את החלבונים עם הסוכר בהדרגה 
(את הסוכר נוסיף כשמתחיל להתקבל קצף רך הנראה מאין קצף גילוח)
נמשיך להקציף עד קצף יציב מאוד אך לא נוקשה .
נערבב בקערה נפרדת את הקמח עם אבקת השוקולית וקורט המלח .
נכניס מעט מקצף החלבונים לקערת הנוזלים שלנו על מנת 'לפתוח' מעט את המסה הנוזלית שלנו.
ורק לאחר פעולה זאת נכניס את יתרת הקצף ונעשה זאת בתנועות קיפול (נעזר במטרפה).
אחרי שאיחדנו את קצף החלבונים עם הנוזלים שלנו נכניס אף את אבקת האפייה לתערובת היבשים
ונערב רק לאיחוד קצר. נכניס את כל היבשים (בבת אחת) לתערובת הנוזלית.
בשלב הזה חשוב לא לערבב מעבר לאיחוד קצר על מנת לא לפתח את רשת הגלוטן של הקמח
וגם על מנת שהחומרים הפעילים שנמצאים באבקת האפייה לא יתחילו לעבוד מחוץ לתנור. 
יוצקים לרינג* משומן היטב בקוטר 22-24 ס"מ עדיפות לגובה 10 ס"מ היות וכמו שציינתי העוגה
גבוהה מאוד. ומכניסים מיד לתנור שחומם מראש ל 160 מעלות לכ 40-60 דקות (תלוי בתנור שלכם.)
או לחלופין עד שקיסם יוצא יבש אך לח מן העוגה. (לא פותחים את התנור ב25 דקות הראשונות לאפייה)
*(את הרינג נעטוף בצורה הבאה, נניח ריבוע של נייר אלומיניום חזק ומעליו עיגול נייר אפייה בקוטר הרינג.
נניח את הרינג על עיגול נייר האפייה שמתחתיו מונח נייר האלומיניום שלנו,
ונהדק את נייר האלומיניום היטב  היטב סביב הרינג)


הכנת הגנאש המוקצף:

את השלב הראשוני של הגנאש נעשה כ 3 שעות טרם עיצוב העוגה, מה שאומר שמומלץ
להתחיל דווקא מהקרם ולא מהעוגה:)
בקלחת נחמם את השמנת עם מחית הוניל עד סף רתיחה . 
בקערה רחבת ידיים נניח את השוקולדים שלנו ועליהם ניצוק את השמנת החמה.
נערבב היטב עד המסה מלאה וקבלת נוזל חלק ומבריק ללא גושים
 (מומלץ להעזר בבלנדר מוט לאיחוד נכון של החומרים)
בשלב הזה נעטוף את קערת הגנאש שלנו בניילון נצמד ונכניס למקרר למספר שעות.
(במקרה שאתם ממהרים אפשר לקצר הליכים ולהכניס למקפיא רק חשוב לעקוב אחרי
הגנאש שלנו לבל יקפא)
לאחר שהקרם שלנו קר לחלוטין ומעט יציב , מכניסים לקערת המיקסר ומקציפים עד קצף 
יציב מאוד (זה קורה מהר מאוד) 

ההרכבה:
כשהעוגה שלנו הצטננה לחלוטין נחתוך במרכזה ונחצה אותה ל-2.
במרכז העוגה נזלף כמות יפה מהקרם .( בשלב הזה אני ממליצה להוסיף כל שחשקה נפשכם!
אני הוספתי מעל הקרם קוקוס קלוי ושבבים קטנים של שוקולד חלב (שלא יחסר:) 
סיגרו את העוגה והדקו היטב .
עטפו את העוגה בגנאש המוקצף (ניתן להעזר בשלב הזה בקלף לבצקים או פלטה מדורגת)
הקישוט כמובן לפי טעמכם האישי, אני ניצלתי את ה'דביקותו' של הגנאש בכדי להדביק
עליו טעמים ומרקמים נוספים וכמו שציינתי מעלה 'הדבקתי' על הגנאש אגוזי פקאן מסוכרים בשפע.







בסיכום של עוגה: 
הבייבי הזאת לגמרי עוגת השוקולד האולטימטיבית לימי הולדת ובכלל. 
 אז תודו לי אחר כך :)) 


הישארו מעודכנים -

חפשו אותי בפייסבוק:(אם מופיעה לכם הערה שעברתי את מכסת החברים המותרת,תוכלו לעשות לי עוקב בפייסבוק על מנת לקבל עדכונים שוטפים ) https://www.facebook.com/rachely051


ובאינסטגרם:https://www.instagram.com/rachelivernir//


ובדף הפייסבוק שלי : :https://www.facebook.com/pages/%D7%A1%D7%93%D7%A0%D7%90%D7%95%D7%AA-%D7%A4%D7%98%D7%99%D7%A1%D7%A8%D7%99-%D7%91%D7%95%D7%98%D7%99%D7%A7-%D7%A4%D7%98%D7%99%D7%A1%D7%A8%D7%99%D7%A8%D7%97%D7%9C%D7%99-%D7%95%D7%A8-%D7%A0%D7%99%D7%A8/786032961460104?ref=aymt_homepage_panel

תגובות