פוקצ'ת שמנת פטריות מוקרמת- בניחוח אסיאתי

פוקצ'ת שמנת פטריות מוקרמת- בניחוח אסיאתי



לאלו מכם שלא יודע אני במקצועי קונדיטורית , 
ולמרות האהבה העצומה שיש לי למטבח מגיל צעיר.
עיסוקי העיקרי הוא בכלל קונדיטוריה (בהנחה שפינוקים במטבח לא נחשב עיסוק עיקרי חח)
ביום יום אני מעבירה סדנאות אפייה מקצועית מושקעות מאוד ומורכבות מאוד (ראו תמונות בתחתית הפוסט)
וכשהסדנא מעט ארוכה- כמו למשל סדנת העוגות ראווה שאני מעבירה בימים אלו,
אני דואגת שהמשתתפים יצאו עם בטן מלאה (מלבד הרעלת המתוק של הנשנושים חח )
ולמה אני מספרת לכם את כל זה? 
כי במספר הפוסטים האחרונים שהעלתי ברשתות החברתיות שלי, 
שיתפתי את העוקבים שלי מעט על מהלך הסדנא..
למשל שהתחלנו את הסדנא בטארט שחיתות או עוגיות מקרון, 
ובמהלך הסדנא כשהרגשנו צורך לאזן, זה הכיבוד המלוח שהגשתי למשתתפים.
פוקצ'ת שמנת פטריות מושחתת במיוחד! מוקרמת עם טעמים אסיאתים קלים.. 
הבצק של הפוקצ'ה אוורירי בטרוף ופציח מבחוץ בזכות פעולת ה'טיגון' בחמאה.והרוטב סמיך, קרמי ומפנק בטרוף!
מיותר לציין שכל מי שטעם אותה בסדנא מיד ביקש את המתכון.
ועוד יותר מיותר לציין שרבים מהעוקבים דרשו את המתכון .. 
אז בנוהל, הבטחתי ואני מקיימת!
המתכון כאן ממני באהבה אליכם..

נתחיל מהבצק ונניח אותו להתפחה,ואז נעבור להכנת הרוטב שלנו ..


מצרכים לבצק:

*מתאים ל כ-2 פוקצ'ות ענקיות משפחתיות .

קילו קמח מנופה.
כף וחצי שמרים יבשים. 
למשקיעים-לא חובה, אך מומלץ! -10 גרם גלוטן או לחלופין פשוט השתמשו בקמח לחם שהוא מועשר בגלוטן.(גלוטן=החלבון שבקמח. נמכר כאבקה בחנויות מתמחות לאפייה)
1/3 כוס (מדידה) סוכר.
כף וחצי מלח.
כ-2 כוסות ורבע-עד וחצי ( מדידה) נוזל- חלב פושר או מים .
3/4 כוס שמן קנולה.

*למי שאין כוס מדידה ניתן לעזר בכוס שתייה חמה חד פעמית שהיא כ220-240 מל'. בדומה לכוס מדידה.

לטיגון הבצק: 50 גרם חמאה.



ההכנה:

נתחיל עם הבצק:
בקערת המיקסר מערבלים את היבשים ללא המלח, ומוסיפים בהדרגה את הנוזל.
 (חלב או מים-ממליצה חלב לבצק עשיר יותר).
לאחר היווצרות ראשונית של בצק נוסיף את המלח ורק אז בהדרגה תוך כדי לישה את השמן(כל דקה קצת)
נלוש את הבצק כ8 דקות נוספות עד לקבלת בצק אחיד ורך.

נתפיח את הבצק התפחה ראשונה במקום חמים (או התפחה איטית למשך לילה במקרר)
נוודא שקערת הבצק מכוסה בניילון לבל יוצר קרום, אך חשוב מאוד לחורר את הניילון 
בצדדים לכניסה ויציאה של חמצן
(בצק שמרים חייב אוויר אחרת יקבל ניחוח אלכוהולי חזק כתוצאה מחניקת השמרים )

לאחר הכפלת נפח ראשונה, נרדד בצק לעיגולים אחידים ככל שניתן.

נמיס את החמאה ונבריש את תבניות הפוקצ'ה (או את נייר האפייה) בחמאה המומסת.
כך בעצם 'נטגן' את הבצק בחמאה במהלך האפייה ונקבל קרום פציח בתחתית הבצק,ותוכן אוורירי ורך. 

כשהפוקצ'ות שלנו מרודדות וממתינות בצד נחמם תנור לכ 160-180 מעלות (תלוי בתנור שלכם)

ונמתין עוד כ15-20 דקות טרם האפייה שהבצק יתפח מעט בשנית. 

את הפוקצ'ה נאפה תחילה אפייה עיוורת-
שזה בעצם אומר שנאפה את הבצק מספר דקות טרם הוספת הרוטב והתוספות.
(ואני אסביר מדוע זה נחוץ, הרוטב במתכון זה הוא מאוד עסיסי ועשיר,
הוא גם יכול בקלות להרטיב לנו את הבצק ולהרוס לנו את שילובי המרקמים בין הבצק היבש והרך לרוטב העסיסי.)


כשהבצק תפח מעט פעם שנייה וכבר נאפה מספר דקות בתנור, 
נפזר מהרוטב שלנו בנדיבות , (מייד פרוט המתכון שלו)
נפזר אף גבינה שאוהבים (צהובה או מוצרלה)
ונחזיר את הפוקצ'ה לתנור לאפייה סופית של כ 15 דקות נוספות ב220 מעלות.
*את החלק השני של האפייה אני ממליצה לאפות בתחתית התנור על מנת לדמות טאבון לוהט.

מצרכים לרוטב:

2 סלסלאות פטריות טריות (שמפניון ,פורטובלה ועוד)
2-3 בצלים פרוסים
חצי ראש שום כתוש
לא חובה,אך מומלץ!-כרבע פלפל ירוק חריף
כוס יין לבן (עדיף מתוק)
כ2/3 כוס רוטב סויה איכותי
2/3 רוטב צ'ילי מתוק איכותי
500 מל שמנת לבישול (עדיפות לפחות 32-38 אחוזי שומן)
 4 משולשים של גבינה מותכת 
קורט מלח(לא יותר מזה, הסויה והגבינה מלוחות דיין)
פלפל שחור גרוס
חצי כפית כמון(לא לוותר,נותן טוויסט מדליק למתכון)
כ200 גרם גבינה מגורדת להקרמה (לפי טעמכם האישי,מוצרלה צהובה ועוד)
50 גרם חמאה לטיגון+ 2 כפות שמן זית/קנולה.

ההכנה:

תחילה נטגן את הבצל והפטריות לצריבה ראשונית, ונעצור טיגון עם מצרכי הרוטב לפי הסדר.
נכניס פנימה את משלשי הגבינה המותכת ונמתין להמסה מלאה של הגבינה (זה להיט! טעם שלא הכרתם)
רק לאחר שנטעם את הרוטב שלנו, נוכל לתבלו
(על מנת שהרוטב לא יהיה מלוח מידי! היות ויש ברוטב גם סויה גם גבינה משלושת 
וצריך לקחת בחשבון אף את הגבינה הצהובה/מוצרלה שמיועדת להקרמה, שגם היא מלוחה דיה)
לאחר תיבול וצמצום של הרוטב, נפזר בנדיבות את הרוטב על הפוקצ'ות שלנו שאפויות למחצה,
ונפזר אף גבינה. נאפה כ15 דקות נוספות רק עד הזהבה והקרמה של הגבינה .
*כמו שציינתי מעלה, את החלק הזה של האפייה אני מאוד ממליצה לעשות בתחתית התנור בחום גבוה 
על מנת לדמות טאבון להוט .

אז חברים שלי, שיהיה לנו לבריאות- ובתאבון:)

הישארו מעודכנים -

חפשו אותי בפייסבוק:(אם מופיעה לכם הערה שעברתי את מכסת החברים המותרת,תוכלו לעשות לי עוקב בפייסבוק על מנת לקבל עדכונים שוטפים ) https://www.facebook.com/rachely051


ובאינסטגרם:https://www.instagram.com/rachelivernir//


ובדף הפייסבוק שלי : :https://www.facebook.com/pages/%D7%A1%D7%93%D7%A0%D7%90%D7%95%D7%AA-%D7%A4%D7%98%D7%99%D7%A1%D7%A8%D7%99-%D7%91%D7%95%D7%98%D7%99%D7%A7-%D7%A4%D7%98%D7%99%D7%A1%D7%A8%D7%99%D7%A8%D7%97%D7%9C%D7%99-%D7%95%D7%A8-%D7%A0%D7%99%D7%A8/786032961460104?ref=aymt_homepage_panel

ואם אתם מחובבי האפייה המקצועית

תגובות

  1. אנונימי4/28/2015

    הייי רציתי לדעת איזה רוטב צ'ילי וסויה את ממליצה לקנות? מה נחשב איכותי?

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה